tisdag 21 juni 2011

Ny Bom Nytt Beslag och Lazybag mmm


I samband med nya segel passade vi på och beställa en single rev bom från Seldén om än lite kortare för att få enklare gippar och efter några år med Gemini tycker jag att hon var något överriggad samt lite väl lovgirig i min smak.
Redan efter en helg kan vi bara konstatera att det blev grymt bra. Ett litet problem bara, under Pater Noster Race så revade vi och spände storen allt vi kunde och man får betydligt mer kraft med den nya bommen så vi lyfte däcket ett par mm, men det har jag nu en lösning på mer om det i ett senare inlägg.

När bomen låg i trädgården och Gemini på land gick jag ut och beundrade mitt nya inköp med jämna mellanrum och insåg då helt plötsligt att mitt gamla bombeslag inte skulle bassa varvid ett nytt beställdes av Boding och bytet gick lätt och smärtfritt. Det gamla var ju ändå slitet och den nya bomen förtjänade verkligen inte att förpassas till det gamla beslaget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar