tisdag 21 juni 2011

Ännu inte skenan på plats

Uppgraderingen åt bekvämlighet med kortare bom och lazy bag saknas fortfarande pricken över i.
Skenan till den självslående focken är fortfarande inte på plats. däcket, och ruflutningen är inte samma på SB och BB och mäta sig fram till hur jag skall kapa stativen är jag inte mogen för än, ja mäta kan jag ju och det har jag gjort flera gånger men såga stativet efter mätningen och borra hål i däcket det kräver ett visst mod och där är jag inte riktigt än. Skulle nog se att någon mer med rätt kunnande hjälpte mig för enlig mig borrar man inte i onödan i däcket och inte innan man är 100% säker, för där det finns ett hål finns det risk för läcka och som gammal B-22 ägare har man fått sin beskärda del av läckande däck.

Ännu har jag bara vågat kapa skenan och borra hål för mittfästena och tejpat fast fästena där jag tror jag skall montera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar