torsdag 5 augusti 2010

Kragerö 26mvp

Telefonen var paj i Kragerö så därför missades bla den (b)loggen.
Dock intressant för för detta var dagen efter eskaderns "upplösning" och
alla skulle iof vidare till samma hamn, jordsbukta-paradisholmen. Solen
sken och Jonas C kom över i Gemini och tjötade med en pilsner, vi
diskuterade ditt och datt och jag dattade om att det läcker runt badstegen
när vi seglar eller går för motor. Jonas kom då med den lysande ide'n att
vi fixar det nu så jag klattrade bak i akterkabinen och lossade på bultarna
till stegen. När stegen var lös lyfte Jonte upp den och räckte till mig så
hördes det ljuden man inte vill höra, "plums", vad var det? Jo ena fästet
till badstegen var borta där av plumset.
Äh inga problem Jonas, ser du botten? Nä kolla lodet och det gör jag, 26
meter va F Norge är fantastiskt och helt fel ställe att meka på, jag menar
26m vid flytbryggan.
Lite letande på stan utan framgång togs utrustningen fram, vi lade min
dragg mellan Ruter Dam och Gemini och jag gick ner via linan och väl nere
på 20m så såg jag siluetten av en liten fiskebåt, synd att man inte kunde
simma dit, sikten helt ok för det gick att läsa Spendrups på en burk ca 5m
från botten.
En navigationsmiss måste erkännas men jag hittade beslaget och nu är stegen
åter på sin plats, fast det läckar nog fortfarande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar