söndag 22 augusti 2010

Gemini hade inte startat

Väl i hamn och hamnaren intogs fick vi reda på att vi hade fått fel startpaket och Gemini hade inte enl kansliets noteringar startat, hmm det gjorde ju inget för då kunde vi ju säga att det gick bra och ingen kunde bevisa motsatsen hmmm.
Jag ringde Christina och hon sade att dom nu rett ut det och skulle kolla varför vi inte stod med på resultatlistan, hon ringde upp efter en stund och berättade att vi ledde vår startgrupp...

Näää kan inte stämma sade jag, är du säker ja det tror jag jag hade ju en Express från startgrupp 8 brevid utanför Skärhamn så det kan inte stämma, hon bad återkomma och ringde efter en kort stund och dom hade kollat i fel startgrupp Hans Caspersson min farbror ledde sin startgrupp som han för övrigt vann, jag skall gratulera sade jag och då sade hon att jag kunde gå till Simon (min gudfar) och gratulera honom till totalsegern för även det var klart.

Det blev att  gå till Lova och gratta Hasse med besättning och sedan vidare till Birgit och gratta Simon med besättning, en rätt bra dag ändå, jag kunde ju sola mig i de andras glans en stund.
Simon Petersen 2010 totalvinnare Tjörn Runt

Prisutdelningen på badens område var ett skämt, det är ju pinamt att bakom en buss ovanför vollybollplanen hedra vnnarna i startgrupperna, dom borde ju givetvis haft denna cermoni inne på Kokaburra hoppas verkligen dom ändrar det till nästa gång.

Simon björ på wiskey inne på Kokaburra, och Lassse Kroner kom fram och grattulerade till segern men något vidare seger kalas bölev det inte där. Marcus på RG pump hade brutit masten på sin Dhealer men var glad ändå och ett kärt återseende med Cissi klarades av innan det bar iväg till Birgit för genuint firande med wiskey och goda vinnarvänner. Toppseglarna blev dock trötta framåt midnatt och jag avslutade kvällen i båtgrannen Rolfs nyinköpta Maxi 999. En rolig dag och skit kul att farbror och gudfar tog fina titlar.

Dom borde även införa ett nytt pris, Tjörn Runts snyggaste båt och det priset hade Birgit kammat hem utan konkurens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar