tisdag 21 juli 2009

Välden är liten

När vi kom till Norsholm verkade eet fullbelagt och valde att lägga oss
brevid en Kustkryssare. Vi pratade om ditt och datt, skepparen presenterade
sig som Janne och berättade om sk 75 han seglatN jag berättade att jag haft
en B22. Grillen skulle tändas och regnet kom, efter middagen började vi
prata lite till om när vi skulle starta nästa morgon och Janne skulle kolla
med Dieter som seglar jämt. Dieter undrar jag kan det vara min pappas gamla
kamrat med en fin träbåt, hmm jag berättade för Janne att jag heter
Caspersson i efternamn och Janne undrar om jag känner Leif Caspersson som
seglat till Västervik och efter det deltog i Nordisk seglats till Oslo,
jepp det är min far det, och så var snacket i gång Janne känner Sestervik,
farsan så klart från Nordisk seglats Leshner mfl. Klockan blev mycket och
vi får fortsätta i morgon. Kul iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar