måndag 27 juli 2009

Lyrestad i regn

Mulet med regnskurar
19 grader i vattnet
17 grader
Logg 591 (som vi fixade i Jonsboda)
Gps 895
SW 2m/s

Eftersom vi var barnfria igår gick vi och lade oss tidigt och när vi lagt
oss tillrätta satte vi på Sienfeld på laptopen och jag somnade direkt,
vaknade kl 7 av en irriterande fluga och tog ett morgondopp i duggregnet.
Jag gick och lade mig igen och startade Sienfeld igen och somnade efter 3
min vaknade vid halv elva och kudne konstatera att jag sovit i 12 timmar
men ett kort avbrott med bad.
Vi tuffade iväg efter "frukost" mot Töreboda där vi stannade och bunkrade
vatten och förnödenheter på Coop. Efter bunkringen fortsatte vi neråt
(uppåt mot norr, neråt i slussarna) och kom till Lyrestad vid femtiden,
eftersom vi inte skulle hinna till Sjötorp idag så stannade vi här för det
kunde vara trevligt med lite hålligång men ack vad vi bedrog oss här är det
lika kul som i Bleket.
Vi köpte en glass brassade Tacos och spelade Gin rummy som Anki tog em på
sista given attans...

I morgon blir det troligen Sjötorp och tyvärr lovar dom endast sydliga med
inslag av väst hela veckan så vi kanske struntar i Karlstaf och drar ut
till saltvattnet igen direkt, vi skall ju dessuom spela andra chansen match
i ST tidningen cup på Tjörn innan den nionde så det börjar bli lite
stressigt.

Det blir tidig säng gång nu och ev Seinfeld så man somnar ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar