tisdag 21 juni 2011

Ny pump igen

När vi köpte Gemini satt det en Plastimo pump som enda pump för länspumpning, det var ganska dålig och man var tvungen att lossa pumplocket och fylla vatten varje gång man skulle pumpa. Jag tänkte att den var väl gammal och sliten och beslöt att köpa en ny.
Lyckan var fullkomlig när jag hittade en av samma model som passade in så jag slapp bygga om och borra nya hål.
Nyu visade det sig att den pumpen var lika kass som den gamla och kan väl då konstatera att konstruktionen var kass helt enkelt. Så förra året inköptes en ny betydligt dyrare men inte helt oviktigt fungerande pump som jag tyvärr inte hann montera men i veckan gjorde jag slag i saken och gjorde det.

Ett litet missöde på vägen bara, jag glömde titta på pilarna för riktningen och när jag skulle prova pumpen så pumpade jag in det gamla vattnet som legat i slangarna hela vintern, hmmm den doften hindrade mig från att ta en tupplur i ruffen, det var dock lätt fixat och ja J vilket drag det var i den pumpen nu känns det betydligt tryggare. Hoppas dock att den aldrig skall användas lika lite som nödraketerna eller brandsläckarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar